Servicehelten

© 2025, Ziel Consulting AS | Orgnr. 988 692 336 | Utviklet av Kolbrun Retorikk | Personvern

#49 | BERGEN


(1) PwC rapporten: «Experience is everything: Here’s how to get it right»​

Fem viktige punkter fra rapporten:

  1. Pris-premium ved god kundeopplevelse
    Kunder er villige til å betale mer for produkter og tjenester når de opplever at kundeopplevelsen er veldig god. Rapporten viser at man kan få opptil cirka 18 % høyere pris hvis man leverer en positiv kundeopplevelse som skiller seg ut. 

  2. Dårlige opplevelser får store konsekvenser – fort
    Mange kunder forlater merkevarer etter bare én dårlig opplevelse. I enkelte regioner som undersøkelsen viser til sier nesten halvparten av kundene at de vil gi opp et merke etter én negativ hendelse. 

  3. De grunnleggende tingene må sitte først
    Før man jager etter kul teknologi eller fancy design, må man ha på plass det som virkelig betyr noe for kundene: rask service, enkelhet, tilgjengelighet, hjelpsom og vennlig kundekontakt. 

  4. Medarbeideropplevelse er nøkkelen
    For å levere gode kundeopplevelser må de som jobber med kundene ha det best mulig selv: riktige verktøy, opplæring, myndighet og støtte slik at de kan gi den servicen kunden forventer.

  5. Menneskelig kontakt teller – selv i en digital verden
    Selv om teknologi og automatisering er viktig, er det menneske-til-menneske-kontakten som gir den virkelige forskjellen. Kunder vil at teknologien skal fungere sømløst, men de vil også føle seg sett og forstått av ekte personer


Del gjerne

HOLD DEG OPPDATERT!
Og få en epost hver gang vi legger ut en ny artikkel.