Servicehelten
Om Steinar B. Christensen

© 2025, Ziel Consulting AS | Orgnr. 988 692 336 | Utviklet av Kolbrun Retorikk | Personvern
Om meg
Navnet mitt er Steinar B. Christensen, og jeg står bak bloggen servicehelten.no. Min hensikt er å sette søkelyset på ulike tema, problemstillinger, utfordringer og suksesshistorier knyttet til kundeservice og kundeopplevelser i tider der teknologi og mennesker må spille på lag. Dette er virkelig et område jeg brenner for!
Som rådgiver og konsulent har jeg i en årrekke jobbet med utfordringer knyttet til strategi, marked, ledelse, kundeservice og digitalisering. Mange bedrifter og virksomheter står overfor store utfordringer, men også utrolig spennende muligheter i tiden som kommer. Fornøyde kunder og brukere vil bli enda viktigere jo tøffere konkurransesituasjonen blir.
Service og gode kundeopplevelser er ikke lenger bare viktig for de som jobber i kundeservice. Det er viktig for alle som jobber i bedriften, og toppledelsen bør ha kunder og deres opplevelser i samspill og interaksjon med bedriften som punkt i sine ledermøter. Fornøyde kunder er en forutsetning for å lykkes over tid.
Håper du vil like bloggen, og gjør den også kjent for alle du mener vil ha nytte av å lese og følge med på det som kommer her.
FOREDRAG:
Jeg holder en rekke foredrag med engasjement og innlevelse krydret med oppdatert og aktuell innsikt.
Aktuelle foredrag:
Ingen tribuneplass!
Hvordan skape en positiv, serviceorientert presetasjonskultur. Dette foredraget har jeg holdt nærmere 200 ganger, og jeg skriver på boken med samme navn.
Gjør kundene dine til fans!
Øk verdien av dine kunder ved å gjøre dem til dine fans og ambassadører.
Teknologi møter empati
Hvorfor det er viktig å forstå at kundenes følelser i stor grad påvirker kundeopplevelsen, og hvordan få til et godt samspill mellom teknologi og mennesker i et CX perspektiv.
Gjør kundene begeistret!
Hvorfor begeistring er viktig, og praktiske begeistringstips i hverdagen.
Mot til endring
Hvordan drive endringsledelse i praksis.
Fremtidens kundeservice
Trender, utviklingstrekk og sukesskriterier.
Morgendagens servicehelt!
Hvordan skape ekte servicehelter som leverer service i verdensklasse.
RÅDGIVNING OG KOSULENTOPPDRAG:
Jeg driver i dag selskapet Ziel Consulting AS, som tilbyr tjenester innen strategirådgivning, markeds- og organisasjonsutvikling. Hovedfokus er kundeservice, kundeopplevelser, CX, kundereiser og hvordan få ny teknologi og mennesker til å spille godt sammen. Ziel samarbeider med andre selskap i forbindelse med større innsiktsstudier og digital forretningsutvikling med fokus på automatisering, robotics og kunstig intelligens.
Mine tjenester omfatter:
- Strategiarbeid med kundesentrisk fokus
- Organisasjonsutvikling og forankring av gode kundereiser
- Kvalitetsrevisjon av kundeservice og kundehåndteringen i en virksomhet
- Kundeundersøkelser / medlemsundersøkelse / interne målinger
- Motivasjons-/inspirasjonsforedrag og workshops basert på trender og dokumentert innsikt
- Prosjektledelse, prosjektarbeid, analyser og prosessutvikling
- Management for hire
- Styrearbeid
For mer informasjon om meg og forespørsler om foredrag og konsulentoppdrag:
Telefon: +47 95 70 55 14
Epost: steinar@ziel.no
—-
BERGEN KUNDESERVICEFORUM – KUNDESERVICEDAGENE I BERGEN:
I 2001 var jeg en av initiativtakerne til etableringen av Bergen Kundserviceforum. De første to årene satt jeg som styreleder av BKF.
Jeg har vært prosjektleder for Kundeservicedagene i Bergen (KS dagene) siden første konferanse ble arrangert i 2005. KS dagene er siden blitt arrangert i 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2019, 2021 og 2023 med stor suksess og med ca 250 deltakere på konferansen.
Vi gleder oss til Kundeservicedagene 15. og 16. oktober 2025! For program og påmelding, krykk her.